Rovnou na obsah Rovnou na menu
Menu
Obec Kramolna
obecKramolna

Obsah webové stránky se upravuje, omluvte prosím případné nedostatky.

Naše obec

Kramolna

Obec Kramolna se nachází v podhůří Krkonošských hor, nedaleko okresního města Náchoda. Doufáme, že zde naleznete všechny informace, které o této obci hledáte...

Umístění obce:

Území obce se nachází severozápadně od okresního města Náchod, na které na jihovýchodě navazuje.

Hranice

Severní hranice prochází lesem pod Bukovou horou a pokračuje podél státní silnice Trubějov - Zábrodí ke křižovatce Zábrodí - Horní Rybníky. Východní hranice probíhá komplexem lesů Na podháji, Hejnovka, Průhonská. Na jihovýchodě obce přetíná státní silnici Náchod - Kramolna, navazuje na katastr Náchod a směrem k západu na katastr Vysokov, probíhá lesem pod Homolkou směrem k Čihadlu, kolem Lhoteckého Dvoru dál pod lesem Březina. V jihozápadním cípu přetíná státní silnici Kramolna - Studnice a vybíhá přes Hory k lesům Lískovec a Draha. Dále pokračuje přes Kamanec k Trubějovu, kde přetíná státní silnici Kramolna - Trubějov - Olešnice a podél potoka Špinka směřuje k severnímu cípu pod Bukovou horu.

Území obce a nadm. výška

Území obce jako součást Českého masívu patří z regionálně geomorfologického hlediska do takzvané pahorkatiny Královédvorské a je charakterizováno zvlněným terénem s průměrnou nadmořskou výškou 420 m.

Území Trubějova leží v nadmořské výšce 405 m a odtud severním směrem podél silnice terén zvolna stoupá až na 430 m, severozápadním směrem až na 450 m. Jihovýchodně, směrem na Kramolnu, se táhne zvlněný terén, který od obce stoupá až na 475 m a dále podél silnice do Náchoda zvolna klesá. Zvlněný terén nalézáme i mezi obcemi Kramolna a Lhotky, odkud terén klesá podél silnice do Řešetovy Lhoty na 380 m.

Expozice území je z největší části západní - jihozápadní. Nejvyšším místem území je s kótou 490 m n.m. hřeben nad Kramolnou (východní hranice území) a nejnižším místem s kótou 360 m n.m. silnice Lhotky - Řešetova Lhota u Lískovce a severozápadní cíp území - údolí potoka Špinka.

Naše obec

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.